Джерело.
Рамка цифрової компетентності вчителя DigCompEdu орієнтована на вчителів та викладачів усіх рівнів освіти від дитячого садка до вищої та післядипломної освіти, загальної та професійної, навчання осіб з особливими потребами та у неформальних навчальних контекстах. Ця рамка визначає 6 основних областей у 22 складниках, у яких виражається компетентність вчителя.
Рамка цифрової компетентності вчителя DigCompEdu орієнтована на вчителів та викладачів усіх рівнів освіти від дитячого садка до вищої та післядипломної освіти, загальної та професійної, навчання осіб з особливими потребами та у неформальних навчальних контекстах. Ця рамка визначає 6 основних областей у 22 складниках, у яких виражається компетентність вчителя.
Область 1. Професійна залученість
Використання цифрових технологій для спілкування, співпраці та професійного розвитку
Область 2. Цифрові ресурси
Пошук, створення та поширення цифрових ресурсів
Область 3. Навчання та викладання
Керування та організація використання цифрових технологій у викладанні та навчанні
Область 4. Оцінювання
Використання цифрових технологій та стратегій для вдосконалення оцінювання
Область 5. Розширення можливостей учнів
Використання цифрових технологій для вдосконалення інклюзії, персоналізації та активного залучення учнів
Область 6. Сприяння цифровій компетентності учнів
Забезпечення можливостей креативного та відповідального використання цифрових технологій для роботи з інформацією, комунікації, створення контенту, добробуту та розв'язування проблем
Ці області та їх складники взаємно пов'язані, як зображено на схемі:
Зміст DigCompEdu визначається областями 2-5. Разом вони утворюють цифрову педагогічну компетентність. Області 1, 2 та 3 є характерними для будь-якого навчального процесу, незалежно від того, чи підтримується він технологіями. Компетентності, перелічені у цих областях, вказують, як забезпечити ефективне та інноваційне використання технологій при плануванні (область 2), реалізації (область 3) та оцінюванні (область 4) викладання та навчання. Область 5 визнає потенціал цифрових технологій для викладання та стратегій навчання, орієнтованих на учнів. Ця область є наскрізною для областей 2, 3 та 4 у тому сенсі, що вона містить перелік спрямовуючих принципів, актуальних та доповнюючих компетенції, визначені у них.
Педагогічне ядро цієї рамки доповнюється областями 1 та 6. Область 1 спрямована на ширше професійне середовище, тобто використання вчителем цифрових технологій у професійних взаємодіях з колегами, учнями, батьками та іншими зацікавленими сторонами, для власного професійного розвитку та для колективного добра організації. Область 6 визначає конкретні педагогічні компетентності, необхідні для сприяння цифровій компетентності учнів.
Модель прогресії DigCompEdu показано на наступній схемі:
Поступ за окремими областями можна зобразити наступною таблицею:Докладний опис поступу за рівнями та областями подано у таблицях нижче.
Професійна залученість
Прогресія
|
Організаційні комунікації
|
Професійна співпраця
|
Практика рефлексії
|
Цифрове підвищення кваліфікації
|
НОВАЧОК (А1)
|
Слабке використанняцифрових технологій у комунікаціях
|
Слабке використанняцифрових технологій для співпраці
|
Відсутність визначеності щодо потреб розвитку
|
Слабке використанняІнтернету для оновлення знань
|
ДОСЛІДНИК (А2)
|
Обізнаність та базове використанняцифрових технологій у комунікаціях
|
Обізнаність та базове використанняцифрових технологій для співпраці
|
Усвідомленняпотреб розвитку
|
Використання Інтернету для оновлення знань
|
ІНТЕГРАТОР (В1)
|
Використання цифрових технологій у комунікаціях ефективно та відповідально
|
Використання цифрових технологій для поширення та обміну практиками
|
Використання експериментів та навчання у колег як джерел розвитку
|
Використання Інтернету для визначення можливостейпрофесійного розвитку
|
ЕКСПЕРТ (В2)
|
Використання цифрових технологій для комунікацій структуровано та відповідально
|
Використання цифрових технологій для спільного творення знань
|
Використання широкого спектру ресурсів для розвитку індивідуальнихцифрових та педагогічних практик
|
Дослідження онлайнових можливостейцифрового підвищення кваліфікації
|
ЛІДЕР (С1)
|
Оцінювання та дискутуваннякомунікаційних стратегій
|
Використання цифрових технологій для рефлексії та вдосконаленняпрактик та компетентностей
|
Спільна рефлексія та вдосконалення педагогічних практик загалом
|
Критичне та стратегічневикористання Інтернету для цифрового підвищення кваліфікації
|
ПІОНЕР (С2)
|
Рефлексія та редизайнкомунікаційних стратегій
|
Використання цифрових технологій для сприяння інноваційним практикам
|
Інноваційні освітні політики та практики
|
Використання Інтернету для проведення підвищення кваліфікації колегам
|
Цифрові ресурси
Прогресія
|
Вибір цифрових ресурсів
|
Створення та зміна цифрових ресурсів
|
Керування, захист, поширення цифрових ресурсів
|
НОВАЧОК (А1)
|
Слабке використанняІнтернету для пошуку ресурсів
|
Утримання від зміни цифрових ресурсів
|
Відсутність використаннястратегій поширення ресурсів
|
ДОСЛІДНИК (А2)
|
Обізнаність та базове використання цифрових технологій для пошуку ресурсів
|
Створення та зміна ресурсів за допомогою базових інструментів та стратегій
|
Керування ресурсами за допомогою простих стратегій
|
ІНТЕГРАТОР (В1)
|
Ідентифікація та оцінювання відповідних ресурсів за базовими критеріями
|
Створення та зміна ресурсів, використовуючи деякі просунуті можливості
|
Ефективне поширення та захист ресурсів, використовуючи базові стратегії
|
ЕКСПЕРТ (В2)
|
Ідентифікація та оцінювання відповідних ресурсів за складними критеріями
|
Адаптація просунутих цифрових ресурсів до конкретного навчального контексту
|
Професійне поширенняресурсів
|
ЛІДЕР (С1)
|
Всебічна ідентифікація та оцінювання відповідних ресурсів, враховуючи всі доречні аспекти
|
Створення, спів-творення та зміна ресурсів відповідно до навчального контексту, використовуючи спектр просунутих стратегій
|
Цифрова публікаціясамостійно створених ресурсів
|
ПІОНЕР (С2)
|
Просування використання цифрових ресурсів в освіті
|
Створення складних, інтерактивних цифрових ресурсів
|
Професійне поширення самостійно створених ресурсів
|
Навчання та викладання
Прогресія
|
Викладання
|
Керівництво
|
Саморегуляція навчання
|
Навчання у співпраці
|
НОВАЧОК (А1)
|
Слабке використанняцифрових технологій для викладання
|
Слабке використанняцифрових технологій для взаємодії з учнями
|
Слабке використанняцифрових технологій для саморегуляції навчання
|
Слабке використанняцифрових технологій у спільних навчальних діяльностях
|
ДОСЛІДНИК (А2)
|
Базове використаннядоступних цифрових технологій для викладання
|
Використання базових цифрових стратегій для взаємодії з учнями
|
Заохочення учнів використовувати цифрові технології для само-регульованих навчальних діяльностей
|
Заохочення учнів використовувати цифрові технології у спільних навчальних діяльностях
|
ІНТЕГРАТОР (В1)
|
Змістовна інтеграціядоступних цифрових технологій у процес викладання
|
Використання цифрових технологій для вдосконалення взаємодій з учнями
|
Використанняцифрових технологій при розробці само-регульованих навчальних діяльностей
|
Застосуванняцифрових технологій при розробці спільних навчальних діяльностей
|
ЕКСПЕРТ (В2)
|
Використання цифрових технологій для вдосконалення педагогічних стратегій
|
Використання цифрових технологій для вдосконалення моніторингу та керування
|
Використання цифрових середовищ для всебічноїпідтримки саморегульованого навчання
|
Використання цифрових середовищ для підтримки спільних навчальних діяльностей
|
ЛІДЕР (С1)
|
Організація, моніторинг та гнучка адаптаціявикористання цифрових технологій для вдосконалення педагогічних стратегій
|
Стратегічне та цілеспрямованевикористання цифрових технологій для керування та надання підтримки
|
Критична рефлексіящодо цифрових стратегій, що використовуються для виховання саморегульованого навчання
|
Використання цифрових середовищ для спільного творення знаньучнями та взаємного оцінювання
|
ПІОНЕР (С2)
|
Використання цифрових технологій для оновлення стратегій викладання
|
Використання цифрових технологій для оновлення керування
|
Розробка новихцифрових форматів та/чи педагогічних підходів для саморегульованого навчання
|
Використання цифрових технологій для оновлення співпраці учнів
|
Оцінювання
Прогресія
|
Стратегії оцінювання
|
Аналіз свідчень
|
Зворотній зв’язок та планування
|
НОВАЧОК (А1)
|
Слабке використанняцифрових технологій для оцінювання
|
Слабке використанняцифрових даних для моніторингу прогресу
|
Слабке використанняцифрових даних для зворотного зв’язку та планування
|
ДОСЛІДНИК (А2)
|
Інтеграція цифрових технологій у традиційні стратегії оцінювання
|
Оцінювання базових даних щодо діяльностей та успішності учнів
|
Використання цифрових технологій для укладання зворотного зв’язку
|
ІНТЕГРАТОР (В1)
|
Використання та змінаіснуючих цифрових інструментів та форматів оцінювання
|
Оцінювання спектруцифрових даних для інформованого викладання
|
Використання цифрових технологій для надання зворотного зв’язку
|
ЕКСПЕРТ (В2)
|
Стратегічне використання спектру форматів цифрового оцінювання
|
Стратегічне використання цифрових інструментів для генерування даних
|
Використання цифрових технологій для підвищення ефективності зворотного зв’язку та підтримки
|
ЛІДЕР (С1)
|
Всебічний та критичнийвибір, створення та адаптація форматів цифрового оцінювання
|
Використання цифрових даних для рефлексії щодо шаблонів навчання та стратегій викладання
|
Використання цифрових технологій для персоналізованогозворотного зв’язку та підтримки
|
ПІОНЕР (С2)
|
Розробка інноваційнихформатів оцінювання, використовуючи цифрові технологій
|
Оновлення генерування даних та оцінювання
|
Використання цифрових даних для оцінювання та вдосконаленнявикладання
|
Розширення можливостей учнів
Прогресія
|
Диференціація та персоналізація
|
Доступність та інклюзія
|
Активне залучення учнів
|
НОВАЧОК (А1)
|
Непевність щодо потенціалу цифрових технологій для диференціації та персоналізації
|
Стурбованість щодо доступності та інклюзії
|
Слабке використанняцифрових технологій для залучення учнів
|
ДОСЛІДНИК (А2)
|
Обізнаність із цифровими технологіями для диференціації та персоналізації
|
Обізнаність щодо проблем доступності та інклюзії
|
Використання цифрових технологій для залученняучнів
|
ІНТЕГРАТОР (В1)
|
Використання цифрових технологій для диференціації та персоналізації
|
Розгляд проблем доступності та інклюзії
|
Виховання активного використання цифрових технологій учнями
|
ЕКСПЕРТ (В2)
|
Стратегічне використання спектру цифрових технологій для диференціації та персоналізації
|
Уможливленнядоступності та інклюзії
|
Використання цифрових технологій для активногозалучення учнів до предмету навчання
|
ЛІДЕР (С1)
|
Всебічна та критичнареалізація диференційованого та персоналізованого навчання
|
Вдосконаленнядоступності та інклюзії
|
Всебічна та критичнареалізація стратегій активного навчання
|
ПІОНЕР (С2)
|
Інноваційні стратегії диференціації та персоналізації з використанням цифрових технологій
|
Інноваційні стратегії доступності та інклюзії
|
Інноваційні цифрові стратегії активного навчання
|
Сприяння цифровій компетентності учнів
Прогресія
|
Інформаційна грамотність та грамотність даних
|
Цифрова комунікація та співпраця
|
Створення цифрового контенту
|
Відповідальне користування
|
Цифрове розв’язування проблем
|
|
Слабке використаннястратегій, які сприяють інформаційній грамотності учнів
|
Слабке використаннястратегій, які сприяють цифровій комунікації та співпраці
|
Слабке використаннястратегій, які сприяють створенню контенту учнями
|
Слабке використаннястратегій, які сприяють цифровому добробуту учнів
|
Слабке використаннястратегій, які сприяють цифровому розв’язуванню проблем
|
|
Заохоченняучнів використовувати цифрові технології для отримання інформації
|
Заохоченняучнів використовувати цифрові технології для цифрової комунікації та співпраці
|
Заохоченняучнів використовувати цифрові технології для створення контенту
|
Заохочення учнів використовувати цифрові технології для розв’язування проблем
| |
ІНТЕГРАТОР (В1)
|
Реалізаціядіяльностей, які сприяють учнівській інформаційній грамотності та грамотності даних
|
Реалізаціядіяльностей, які сприяють цифровій комунікації та співпраці учнів
|
Реалізаціядіяльностей, які сприяють створенню цифрового контенту учнями
|
Реалізаціязаходів для забезпечення добробуту учнів
|
Реалізаціядіяльностей, які сприяють цифровому розв’язуванню проблем учнями
|
|
Стратегічневикористання спектрупедагогічних стратегій для сприяння інформаційній та медійній грамотності учнів
|
Стратегічневикористання спектрупедагогічних стратегій для сприяння цифровій комунікації та співпраці учнів
|
Стратегічневикористання спектрупедагогічних стратегій для сприяння створенню цифрового контенту учнями
|
Педагогічна підтримкавикористання учнями цифрових технологій для забезпечення власного добробуту
|
Стратегічневикористання спектрупедагогічних стратегій для сприяння цифровому розв’язуванню проблем учнями
|
|
Всебічне та критичнесприяння інформаційній та медійній грамотності учнів
|
Всебічне та критичнесприяння цифровій комунікації та співпраці учнів
|
Всебічне та критичнесприяння створенню цифрового контенту учнями
|
Стратегічний та критичний розвиток відповідальногота безпечногокористуванняцифровими технологіями
|
Всебічне та критичнесприяння цифровому розв’язуванню проблем учнями
|
Використання інноваційних форматівсприяння інформаційній та медійній грамотності учнів
|
Використання інноваційних форматівсприяння цифровій комунікації та співпраці учнів
|
Використання інноваційних форматівсприяння створенню цифрового контенту учнями
|
Розробка інноваційних підходівсприяння вміння учнів використовувати цифрові технології для власного добробуту
|
Використання інноваційних форматівсприяння цифровому розв’язуванню проблем учнями
|
Немає коментарів:
Дописати коментар