Перевернуте навчання – форма активного навчання, яка дозволяє «перевернути» звичний процес навчання таким чином: домашнім завданням для учнів є перегляд відповідних відеофрагментів з навчальним матеріалом наступного уроку (учні самостійно проходять теоретичний матеріал), а у класі час використовується на виконання практичних завдань.
Цінність перевернутого навчання у можливості використовувати навчальний час для групових занять, де учні можуть обговорити зміст уроку, перевірити свої знання і взаємодіяти один з одним в практичній діяльності. Під час навчальних занять роль вчителя – виступати тренером або консультантом, заохочуючи учнів до самостійного дослідження і спільну роботу.
В загальній моделі учні можуть переглядати кілька відеоуроків, що тривають по 5-7 хвилин кожна. Онлайн-опитування або завдання можуть перериватися для перевірки засвоєння пройденого учнями матеріалу. Пряма реакція на опитування і можливість повторного перегляду відеоуроків допоможуть прояснити незрозумілі моменти.
Коли і де виникла технологія?
Академія Хана. У 2006 по 2008 року відео Khan Academy переглянули більше 200 млн разів. Сьогодні кожен місяць сайтом користуються 6 млн студентів, які колективно розв’язали більше 750 млн задач.
Аарон Самс і Джонатан Бергманн (США) у 2007 році почали записувати відеоролики зі своїми лекціями і пропонувати їх своїм учням для домашнього опрацювання
Переваги перевернутого класу
- на урок діти приходять підготовленими;
- в учнів є можливість вивчати відеоматеріали в тому темпі, який їм підходить;
- в учнів є можливість зупинятися на найбільш складних для сприйняття місцях;
- підвищується мотивація учнів;
- вчителю легше контролювати прогрес учнів;
- з’являються розширені засоби діагностики.
Проблеми перевернутого класу
- відсутність в учнів мотивації до навчання;
- як бути з дітьми, у яких немає комп’ютера або виходу в Інтернет?
- як зробити відеоконтент, який з великою ймовірністю привертав би увагу учнів?
- як організувати навчання в рамках моделі перевернутого класу, щоб воно відповідало вимогам до рівня знань, умінь і навичок учнів, пропонованим шкільними програмами?
Правила переходу на перевернуте навчання
- Розробіть власні відео- чи текстові матеріали для учнів (це можуть бути як відеоуроки, так і відеоскрайбінг).
- Оберіть систему керування навчанням (це може бути сайт чи блог).
- Пропонуйте учням онлайнові дидактичні матеріали для закріплення знань, умінь та навичок (наприклад, онлайнові тести, анкети, вікторини, вправи).
- Встановлюйте короткі терміни виконання завдань.
- Забезпечте доступ до матеріалів учням, які не мають постійного доступу до Інтернету.
- Надішліть батькам листи з інформацією про технологію переверненого класу.
- Регулярно оновлюйте навчальні матеріали.
Інструменти для організації перевернутого класу
- Пристрої, програми та сервіси для створення та обробки відео.
- Системи керування навчанням.
- Сайти з готовими дидактичними матеріалами для самоперевірки.
- Сервіси для конструювання тренажерів, інтерактивних вправ, тестів та опитувальників, зворотного зв’язку.
В наступних публікаціях ми детально розповідатимемо про різні інструменти, які дозволятимуть вдало перевернути навчання та отримати позитивний ефект.
Немає коментарів:
Дописати коментар