неділя, 7 лютого 2016 р.

Основні вимоги до змісту та оформлення презентації

Сучасний мультимедіа урок часто супроводжується презентацією в якості наочного посібника чи зорового ряду. Презентація до уроку допомагає зробити матеріал наочніше, доступніше, допомагає полегшити розуміння і запам'ятовування матеріалу. Готуючи презентацію до уроку, вчитель продумує структуру уроку, мету і завдання, методи і прийоми.
1. Вимоги до змісту мультимедійної презентації;
2. Вимоги до візуального і звукового ряду;
3. Вимоги до тексту;
4. Вимоги до дизайну;
5. Вимоги до якості навігації;
6. Вимоги до ефективності використання презентації і т.д.

1. Вимоги до змісту мультимедійної презентації:
  • відповідність змісту презентації поставленим дидактичним цілям і завданням;
  • дотримання прийнятих правил орфографії, пунктуації, скорочень і правил оформлення тексту (відсутність точки в заголовках і т.д.);
  • відсутність фактичних помилок, достовірність представленої інформації;
  • лаконічність тексту на слайді;
  • завершеність (зміст кожної частини текстової інформації логічно завершено);
  • об'єднання семантично пов'язаних інформаційних елементів у групи, які цілісно;
  • стислість і лаконічність викладу, максимальна інформативність тексту;
  • розташування інформації на слайді (переважно горизонтальне розташування інформації, зверху вниз по головній діагоналі; найбільш важлива інформація повинна розташовуватися в центрі екрану; якщо на слайді картинка, напис повинен розташовуватися під нею; бажано форматувати текст по ширині; не допускати «рваних» країв тексту);
  • наявність не більше одного логічного наголосу: почервоніння, яскравість, обведення, миготіння, рух;
  • інформація подана привабливо, оригінально, звертає увагу учнів.
2. Вимоги до візуального і звукового ряду:
  • використання тільки оптимізованих зображень (наприклад, зменшення з допомогою Microsoft Office Picture Manager, стиснення за допомогою панелі налаштування зображення Microsoft Office);
  • відповідність зображень змісту;
  • відповідність зображень віковим особливостям учнів;
  • якість зображення (контраст зображення по відношенню до фону; відсутність «зайвих» деталей на фотографії або картинці, яскравість і контрастність зображення, однаковий формат файлів);
  • якість музичного ряду (ненав'язливість музики, відсутність сторонніх шумів);
    обґрунтованість і раціональність використання графічних об'єктів.
3. Вимоги до тексту:
  • читання тексту на тлі слайда презентації (текст виразно видно на тлі слайда, використання контрастних кольорів для фону і тексту);
  • кегль шрифту відповідає віковим особливостям учнів і повинен бути не менше 24 пунктів;
  • відношення товщини основних штрихів шрифту до їх висоти орієнтовно становить 1:5; найбільш зрозуміле відношення розміру шрифту до проміжків між літерами: від 1:0,375 до 1:0,75;
  • використання шрифтів без зарубок (їх легше читати) і не більше 1-2-х варіантів шрифту;
  • довжина рядка не більше 36 знаків;
  • відстань між рядками усередині абзацу 1,5, а між абзаців - 2 інтервали;
  • підкреслення використовується лише в гіперпосиланнях.
4. Вимоги до дизайну:
  • використання єдиного стилю оформлення;
  • відповідність стилю оформлення презентації (графічного, звукового, анімаційного) змісту презентації;
  • використання для фону слайда психологічно комфортних тонів;
  • фон повинен бути елементом заднього (другого) плану: виділяти, відтіняти, підкреслювати інформацію, розміщену на слайді, але не затуляти її;
  • використання не більше трьох кольорів на одному слайді (один для фону, другий для заголовків, третій для тексту);
  • відповідність шаблону до представленої теми (в деяких випадках може бути нейтральним) ;
  • доцільність використання анімаційних ефектів.
5. Вимоги до якості навігації:
  • працездатність елементів навігації;
  • якість інтерфейсу;
  • доцільність та раціональність використання навігації.
6. Вимоги до ефективності використання презентації:
  • забезпечення всіх рівнів комп'ютерної підтримки: індивідуальної, групової, фронтальної роботи учнів;
  • педагогічна доцільність використання презентації;
  • врахування санітарних вимог до використання технічних засобів (тривалість безперервної роботи за комп'ютером для учнів 1-х класів не більше 10 хв, 2-4-х класів - 15 хв; тривалість безперервного перегляду презентації - не більше 20 хв);
  • творчий, оригінальний підхід до створення презентації.
7. Презентація не повинна бути монотонною і громіздкою (оптимально це 10-20 слайдів).
8. Якість методичного супроводу: вказівка даних автора, докладні методичні рекомендації для вчителів, або детально описаний сценарій уроку.
9. На титульному слайді вказуються дані автора (ПІБ і назву навчального закладу), назва матеріалу, дата розробки. Можливий варіант використання колонтитулів. Інше розміщення даних автора припустимо у випадку, якщо воно заважає сприйняттю матеріалу на титулі.
10. На останньому слайді вказується перелік використаних джерел, активні і точні посилання на всі графічні об'єкти. На завершальному слайді можна ще раз вказати інформацію про автора презентації.
Джерело знаходиться тут


Слід розуміти, що вимоги до презентацій мають рекомендаційний характер і, в першу чергу, їх дотримання повинно визначатись метою використання презентації та здоровим глуздом.

Більше інформації про створення презентацій та вимоги до них  у посібнику:

Немає коментарів:

Дописати коментар